مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 08:072022-06-28اجتماعي

فارس من | وقتی شهرداری هلند ایران مطالعات طرحی «15 ساله» را از سر می گیرد


اتصال خیابان شهید قندی به خیابان دکتر آشتیانی محلات یکی از طرح های عمرانی پایتخت گل و گیاه ایران است که با گذشت 15 سال از تصویب آن در طرح جامع مدیریت شهری، -  خبرگزاری فارس ـ محلات؛ هلند ایران لقب یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است که آوازه گل های رنگارنگش در آسیا و حتی جهان پیچیده است.

محلات به دلیل قرار گرفتن در دامان کوهستان های استوار، باغ های سرسبز، گلخانه های پرورش گیاهان زینتی و گل های رنگارنگ  به بهشت افسانه ای و هلند ایران ملقب شده است.

در حال حاضر در شهر محلات به عنوان پایتخت گل و گیاه ایران سالانه حدود 2 میلیون گلدان و 20 میلیون شاخه گل در سطحی نزدیک به 900 هکتار کشت و روانه بازار مصرف می شود که بخش عمده ای از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر و بخشی نیز در داخل به مصرف می رسد.

وجود مزارع گل های رنگارنگ در کنار باغات سرسبز و زیبا از یک سو و سرچشمه آبگرم از سوی دیگر محلات را به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل کرده، به طوری که این شهر سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است که از جاذبه ها و دیدنی های این شهر بازدید می کنند.

 دهکده گل و گیاهان زینتی این شهر با وسعتی بیش از 110 هکتاری بزرگ ترین دهکده پرورش گل در کل کشور محسوب شده و در کنار جاذبه های دیگری چون  سرچمشه، چشمه های درمانی آب گرم، آتشکده آتشکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من | وقتی شهرداری هلند ایران مطالعات طرحی «15 ساله» را از سر می گیرد

فارس من | وقتی شهرداری هلند ایران مطالعات طرحی «15 ساله» را از سر می گیرد